Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ!


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΛΙΟ "ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ" 
ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ & ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ Κ.Κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ

...Ἡ κάθοδος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἔγινε κατά τήν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς. Καί στό σημεῖο αὐτό φαίνεται ἡ ἀξία τῆς Κυριακῆς, ἀφοῦ κατ' αὐτήν ἔγιναν τά μεγάλα Δεσποτικά γεγονότα. Κατά τόν Ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη τήν πρώτη ἡμέρα, δηλαδή τήν Κυριακή, ἄρχισε ἡ δημιουργία τῆς κτίσεως, ἀφοῦ τότε δημιουργήθηκε τό φῶς. Τήν Κυριακή ἄρχισε ἡ ἀνακαίνιση τῆς κτίσεως μέ τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ. Τήν Κυριακή ἔγινε ἡ τελείωση τῆς κτίσεως μέ τήν κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἡ δημιουργία τῆς κτίσεως ἔγινε ἀπό τόν Πατέρα συνεργούντων τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἡ ἀνακαίνιση ἔγινε ἀπό τόν Υἱό (τόν Χριστό δηλαδή), εὐδοκία τοῦ Πατρός καὶ συνεργία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἡ τελείωση τῆς κτίσεως ἔγινε ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα, τό ὁποῖο ἐκπορεύεται ἀπό τόν Πατέρα καί πέμπεται διά τοῦ Υἱοῦ.

Πολλά ὀνόματα ἔχουν δοθῆ στό Ἅγιο Πνεῦμα. Ἕνα ἀπό αὐτά πού δείχνει τό ἔργο πού ἐπιτελεῖ στήν Ἐκκλησία, ἀλλά καί στή ζωή τῶν ἀνθρώπων, εἶναι καί τό ὄνομα "Παράκλητος". Μέ αὐτή τή λέξη ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός χαρακτήρισε τό Ἅγιο Πνεῦμα...(Ἰω., ιδ΄, 16-17). Καί λίγο πιό κάτω χαρακτηρίζεται ἀπό τόν Χριστό, Παράκλητος, πού θά διδάξη τοῦς Μαθητές καί θα τους ὑπενθυμίση ὅλα ὅσα τούς εἶπε ὁ Ἴδιος κατά τήν διάρκεια τῆς ζωῆς Του...(Ἰω., ιδ΄, 25). Ἔχοντας τή βεβαιότητα ὅτι τό Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι Παράκλητος, προσευχόμαστε σ' Αὐτό: "Βασιλεῦ Οὐράνιε, Παράκλητε, τό Πνεῦμα τῆς ἀληθείας...".

Ὁ ὅρος παράκλητος ἑρμηνεύεται παρηγορητής. Ἔτσι, τό Ἅγιο Πνεῦμα παρηγορεῖ τόν ἄνθρωπο πού ἀγωνίζεται ἐναντίον τῆς ἁμαρτίας, προσπαθώντας νά τηρήση τίς ἐντολές τοῦ Χριστοῦ στήν ζωή του. Ὁ ἀγώνας αὐτός εἶναι σκληρός, γιατί ἡ μάχη εἶναι ἐναντίον τῶν πονηρῶν πνευμάτων. Γι' αὐτό τό Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι παράκλητος, παρηγορητής. Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος λέει ὅτι τό Ἅγιο Πνεῦμα ὀνομάζεται παράκλητος ἀπό τό "παρακαλεῖν" τούς ἀνθρώπους, "τουτέστι παραμυθῆσαι". Ἐπειδή τό "παρακαλεῖν" τούς ἀνθρώπους εἶναι ἴδιο χαρακτηριστικό γνώρισμα τοῦ Θεοῦ, γι' αὐτό μέ τόν ὅρο αὐτό τό Ἅγιο Πνεῦμα χαρακτηρίζεται Θεός.

...Τό Ἅγιο Πνεῦμα χαρακτηρίζεται ἀπό τόν Χριστό Παράκλητος, ἀλλά ταυτόχρονα λέγεται ὅτι εἶναι ὁ "ἄλλος Παράκλητος". Εἶναι ὁ ἄλλος Παράκλητος, γιατί καί ὁ Χριστός εἶναι Παράκλητος πού παρηγορεῖ τούς ἀνθρώπους. Ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης ὁ Θεολόγος στήν καθολική του ἐπιστολή λέει..."παράκλητον ἔχομεν πρός τόν Πατέρα, Ἰησοῦν Χριστόν δίκαιον" (Α΄ Ἰω., β΄, 1-2). Ἔτσι ὁ Χριστός καί τό Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι οἱ δύο Παράκλητοι στόν κόσμο. Βέβαια, καί ὁ Θεός Πατέρας εἶναι ὁ παρακαλῶν τούς ἀνθρώπους, ἀφοῦ ἡ παράκληση, ἡ παρηγορία, εἶναι κοινή ἐνέργεια τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου